Focus op klantgerichte service bij BMI Belgium
Om een nog betere klantenservice te garanderen en onnodige tussenstappen in de werkprocessen te vermijden, kiest BMI Belgium - producent van materialen voor hellende en platte daken - voor een uniform ERP-systeem binnen de groep. In lijn met deze strategische zet ondergaan ook de productiesites van BMI in België een naamswijziging. Dit versterkt de positionering van BMI Belgium binnen de markt en benadrukt het engagement voor groei en innovatie.
Eén systeem voor optimale klantenservice
Om de operationele processen te stroomlijnen en de efficiëntie te verbeteren wordt in alle zetels van BMI in België een uniform ERP-systeem geïmplementeerd. Zo worden professionals binnen de organisatie beter ondersteund in hun dagelijkse taken, waardoor ze zich nog beter kunnen richten op hoogwaardige productie en klantenservice.
Het ERP-systeem bevat een reeks geavanceerde tools en functionaliteiten die zorgen voor een vlotte communicatie en samenwerking. Dit omvat onder andere geautomatiseerde workflows, gecentraliseerd databeheer, realtime rapportage en analysemogelijkheden.
"Dit is een spannende ontwikkeling voor BMI Belgium", aldus Herman Schutte, Managing Director BMI Benelux. "De implementatie van ons uniform systeem stelt ons in staat om als één geïntegreerde entiteit te opereren, met een sterke focus op efficiëntie en klantenservice. We zijn ervan overtuigd dat we dankzij deze verandering onze klanten beter en sneller van dienst zijn en onze positie binnen de markt verder versterken”.
Nieuwe identiteit voor meer herkenbaarheid
Binnen deze nieuwe strategie hebben de productiesites van BMI Belgium sinds 1 juli ook een nieuwe naam. De fabriek in Tessenderlo zal voortaan bekend staan als BMI Production Belgium en de fabriek in Herstal als BMI Aerodek Srl. Dit bevordert de duidelijkheid en herkenbaarheid van het merk, zowel intern als extern.
“De naamswijziging van onze productiesites maakt het plaatje compleet. Eén systeem onder één overkoepelend dak biedt de verdelers, dakwerkers en eindklanten de nodige herkenbaarheid en een nog betere service”, besluit Herman Schutte.