BMI Benelux zet in op groei

Nieuwe Marketing Director Benelux

Met de aanstelling van Eelko Leeuwenburgh als Marketing Director Benelux zet BMI Benelux in op verdere groei in de markt voor platte en hellende daken. Een nieuwe, geïntegreerde marketingstrategie brengt marketing, product, sales en services verder in lijn met elkaar, waarmee een nog meer klantgerichte organisatie zal ontstaan. Digitalisering en datamanagement zullen daarbij een grote rol spelen. De aangescherpte strategie van BMI Benelux is een logische, volgende stap na de fusie tussen Braas Monier Building Group en Icopal Group. Leeuwenburgh hierover: “Wij zien een versnelde digitalisering van de bouwsector en onze nieuwe marketingstrategie gaat inspelen op deze groeiende behoefte bij onze keten-partners en klanten.”

Eelko Leeuwenburgh heeft meer dan twintig jaar managementervaring op het gebied van marketing,digitalisering, innovatie en business-development. Deze ervaring heeft hij bij toonaangevende internationale bedrijven in diverse markten opgedaan, waaronder Hewlett-Packard en Dell Technologies (IT), Avery Dennison (verpakkingsindustrie), Eastman Chemical (chemie), Flint Group en Apex International (drukwerkindustrie). Bij deze twee laatste bedrijven was hij verantwoordelijk voor succesvolle digitalisering en innovatie. Zijn brede achtergrond stelt hem in staat om alle aspecten van dit strategische traject bij BMI Benelux optimaal te begeleiden.


Over BMI Group

BMI Group is medio 2017 ontstaan door de samenvoeging van Braas Monier (dakpannen) en Icopal (bitumen en kunststof dakbanen). Met deze fusie is de grootste producent van dakbedekkingssystemen voor platte en hellende daken in Europa ontstaan. Met enorme toewijding en expertise van het hele team wil BMI altijd op het allerhoogste niveau presteren en inspireren. Of het nu om hellende of platte daken gaat,elk dak wordt gezien als een daksysteem waarvoor alleen het beste goed genoeg is. BMI bundelt niet alleen haar producten, maar ook haar krachten op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Het assortiment omvat onder meer bitumen en kunststof dakbedekkingen, keramische en betonnen dakpannen, lichtgewicht stalen dakpanelementen en technisch advies. BMI Group heeft een hoofdkantoor in Reading (UK) en heeft ca. 9.600 medewerkers in meer dan 40 landen wereldwijd.

Story image
Astrid Dupuis Team Manager, Two cents

 

Over BMI Belgium

BMI Group is met meer dan 165 jaar ervaring wereldwijd de expert in roofing en waterproofing. De activiteiten van BMI Belgium worden gekenmerkt door persoonlijk advies en klantvriendelijke dienstverlening, naast de waaier aan dakoplossingen en waterafdichtingen die allemaal te vinden zijn onder hetzelfde dak.

De afdeling Icopal focust op alle oplossingen in waterdichting: bitumen, synthetische of vloeibare afdichting voor platte daken en andere toepassingen. De producten uit het Icopal-gamma onderscheiden zich door hoogwaardige kwaliteit met de nadruk op duurzaamheid. Met haar researchafdeling investeert Icopal in milieuvriendelijkheid en gebruiksgemak van haar producten. Ook voor functionele daken (groendaken en luchtzuiverende daken) heeft Icopal de volledige dakopbouw in huis.

Monier is een totaalleverancier voor hellende daken, van keramische- en betondakpannen tot stalen dakpanelementen. Naast een breed gamma dakpannen biedt Monier ook een compleet assortiment aan daksysteemcomponenten, voor elk dakonderdeel en perfect afgestemd op de dakpannen met bijhorende prestaties. U vindt bij ons een compleet daksysteem. Monier ontwikkelt en produceert al deze componenten bovendien zelf in eigen huis.